10 February 2009

Kebenaran sebuah kelucuan

Kelucuan 1 ,

Setelah sekian lama selama 1200 purnama tok bermastautin di negeri Kuda Kepang , tahun lepas tok dapat balik kampung negeri asal tok Darul Tempoyak.Cucu tok yang umur 6 tahun tu tok hantaq pi sekolah PASTI ... cucu tok punya excited nak p sekolah .. maklum le sekolah baru ..
Tepat jam 11.30 pagi tok dah standby tunggu cucu tok balik .... tapi mukanya tak ceria nak kata sedih tak macam sedih macam muka confius je... jalan pun slow je
Sampai kat rumah ...

Tok : Along , camna kat sekolah best tak?
Cucu atok : Best tok ... kawan along ramai.
Tok : Ye ke ... along dah dapat kawan ke ?
Cucu atok : Dah .. tok
Tok : Sapa nama kawan along tu ..?
Cucu atok : kawan along tu namanya ... er .. er .. atok ( suara tinggi ) ...kawan alongkan semuanya nama HANG ...
Tok : .... ?? Oh Tuhan ampunkan cucuku ini ....

moral : ajaq la anak hang pa semua cakap utara ...


Kelucuan 2 ,

Tok kalu teringat cerita ni ... segala isi pebenda yang dalam perut tok akan menari.

Masa tok bujang2 dulu tok berkhidmat kat negeri Darul Zapin. Suatu hari tok masuk bilik guru tengok takdak satu pun cikgu dalam tu ... boring le plak nak ajak borak2 .. dari membuang masa termenung je . . ( walaupun kadang2 borak borak tu pun boleh dikategorikan membuang masa jugak ) tok pun mengemas fail2 dalam loker tok ... tok bersila le kat lantai ...

tup... tup ... tok dengar ada dua orang cikgu pompuan masuk sambil tergelak-gelak ( dengan nada rendah ) ... pe ke hee nye deme ni ...

Cikgu 1 : Mu tahu aku memang tak perasan betul ... hi hi tobat aku.
Cikgu 2 : Abis mu wat guane?
Cikgu 1 : Aku gi tandas semula deh ...
Cikgu 2 : Ado orghe nampokmu ko ?
Cikgu 1 : Aku tak tau le ... tapi kalu ada orang nampak malu besar aku ... mek
Cikgu 2 : Mu pun satu guane mu leh buat lagu tu ??
Cikgu 1 : Aku nak cepat tadi pastu kepala ni dok tengah serabut ... banyak benda nak buat ni ..

Tok pun heran pebende cikgu-cikgu ni .. tak faham aku ...

Cikgu 2 : Wei .. mu bayangkan kalu mu dok ingat ... mu selambanye masuk kelas lagu tu ... guane ?

Cikgu 1 : ha ha ( gelak besar ) kalu ada orang nampak 40 hari aku tak mai sekolah ... malu aku mek ooi...

Cikgu 2 : ha ha ... ( gelak sama ) kalu mu masuk kelas .. budak budak mesti heran ... pe bende cikgu ni dah gilo ke ...mesti diorang kata mu tak betui ... orghe pakai kain kat luar , kain dalam ... kat dalam le , yang mu ...pakai kain dalam kat luar kain lawa2 tu pakai kat dalam ...

Aku : Ha ha ha ha ... ( gelak lagi beso ) .... tak tahan beb ... memang lawak ...

Cikgu 1 / 2 : ??@?!%^ diorang tak perasan aku ada kat dalam bilik guru ... depa ingat takdak orang.

Tok Malau berpesan
" Cerita ni bukan berniat untuk menjatuhkan aib sesiapa ... sekadar lawak yang boleh dijadikan iktibar terutama kat mamamuar dan rakan-rakan yang sewaktu dengannya ..."

No comments:

Post a Comment