25 March 2009

Isyarat Kegemilangan Islam kian hampir...


Patung Merlion yang pertama di Singapura, didirikan di Merlion Park, terkena panahan petir pada petang 28 Februari 2009, mengena bahagian atas kepala patung berbadan ikan dan berkepala singa ini.

Ketika kelahiran Rasulullah SAW ke dunia, tiang Istana Kisra tempat bersemayamnya Maharaja Rom bergegar, empat belas berandanya runtuh, air tasik besar Tiberia menjadi surut, Api Majusi yang belum pernah padam selama 1000 tahun padam tiba-tiba. Itu adalah petanda bahawa empayar Rom dan Parsi akan jatuh.

Dalam masa mutakhir sebulan dua baru-baru sahaja, banyak peristiwa yang mencabar kelemahan manusia berlaku - dua buah satelit Amerika Syarikat dan Russia berlanggar di angkasa lepas buat kali pertama dalam sejarah tamadun manusia. Sisa serpihannya mungkin mengancam gajet dan pesawat lain di atmosfera bumi. Sisa sekecil 10cm, jika terlanggar ISS akan menyebabkan kerosakan yang dahsyat ( dengan kelajuan 10km/saat iaitu 10 kali ganda kepantasan peluru). Dua kapal selam nuklear milik tentera British dan Perancis berlanggar di Lautan Atlantik. Telegraph.co.uk memetik ” “…Both are fitted with state-of-the- art technology aimed at detecting other submarines, but it apparently failed completely…” dan The Sun UK menyatakan ” …naval sources said it was a millions-to- one unlucky chance both subs were in the same patch of sea…” Kemudian, sebuah satelit NASA berharga lebih USD 300 juta yang sedang dilancarkan dilaporkan terhempas ke laut Antartika akibat kesilapan teknikal…

Ekonomi dan kekuatan kuasa besar dunia bakal jatuh. Kita membacanya setiap hari.Terdekat di negara kita sendiri, para ahli politiknya bercakaran. Suatu kekuasaan yang membelakangkan Tuhan juga akan turut jatuh. Di Singapura baru-baru ini, satu patung Merlion simbol kebanggaan dan kemegahan negara itu tiba-tiba dipanah petir yang amat kuat sekali menyebabkan ia mengalami kerosakan dan para saksi menlihat beberapa ketulan batu binaannya jatuh berguguran , terutama dari bahagian KEPALA!

Kejatuhan orang politik adalah simbol kejatuhan sistem demokrasi tajaan Yahudi , manakala rosaknya ‘berhala’ berkepala singa itu adalah simbol jatuhnya sistem berlandaskan ‘kekufuran’.

Tok Malau.. ayuh pejuang semakin hampir kemenangan semakin hampir lagi diri kita kepada Ilahi...kita sambut kemenangan dengan penuh tawadhuk.. itulah didikan ar Rasul SAW ketika menawan Mekah dalam Peristiwa Fathul Makkah .. tawadhuk dan syukur..ooh indahnya akhlakmu Ya Rasul...

No comments:

Post a Comment